Nu med extra mys…

Uppgraderingen from heaven!

Som beskrivet började ju min gamla GPU, en trogen HD4870 klaga något så enormt då radialfläkten bestämde sig för att imitera humlor höger och vänster. För att råda bot på detta beställdes ett nytt kort från Komplett, och i samma veva slänga in ett par minnen eftersom de kostar ungefär 0 kronor. Så, när jag kom hem från Åre hade jag lite uppgraderingsfasoner för mig. Jag tog faktiskt ett par bilder med min eminenta mobilkamera för att ha något att lägga upp på bloggen. Uppgraderingen blev för övrigt ett HD6970 från Sapphire som inte hade stock-fläkt som börjar surra efter ett par år och 4st minnesmoduler från Kingston.

Kassen, extremt viktig!

Lådorna… ja, vad kan man säga, Komplett kan sin packning! Jag glömde unboxing-bilder, men ah well.

Så här såg det ut innan, ja, jag glömde ta bilder efter, var för ivriga att få det att fungera. 🙂

Vi klockade minnena från 9-8-8-24 till 7-7-7-20 för att det verkade som en bra sak att göra, nu så… får vi se vad som händer! Note to self: Skaffa vettig CPU-kylare, så att min CPU inte idlar på 60 grader. Haha.

Enjoy en liten Spotifydump! Chill-e(mo-de). (see what I did there?)

Christina Perri – A Thousand Years
Paolo Nutini – Last Request
John Mayer – Free Fallin’ – Live at the Nokia Theatre
Snow Patrol – Chasing Cars
Lifehouse – You And Me
Iron & Wine – Flightless Bird, American Mouth
Lifehouse – Smoke & Mirrors
Creed – One Last Breath
The All-American Rejects – It Ends Tonight
Paramore – Misguided Ghosts
Vanessa Carlton – Heroes & Thieves
Avril Lavigne – Complicated
Owl City – Plant Life
Enya – Caribbean Blue

 

Leave a comment